Vijecnicka pitanja
Upućujem inicijativu da se u ulici Kovači pješački prelazi kako bi se obezbijedilo nesmetano kretanje pješaka i prelzak frekventne saobraćajnice.
Na prostoru ulice Kovači potrebno je iscrtati više pješačkih prelaza, takozvanih zebra, kako bi se omogućilo da pješaci, djeca, osobe sa invaliditetom i mngoobrojni turisti što sigurnije prelaze sa jedne strane na drugu. Iz razloga nemogućnosti postavljanja ležećih policajaca ulicom Kovači vozi se veoma brzo uzimajući u obzir da je kompletno područje popločano kockom koja je uslijed padavina skliska, a saobraćaj se odvija iz više smjerova. Smatram da bi pješački prečazi u velikoj mjeri olakšali kretanje pješaka.
ODGOVOR:
Vezano za vašu inicijativu da se u ulici Kovači iscrtaju pješački prelazi, s ciljem neometanog odvijanja pješačkog saobraćaja na navedenom lokalitetu, ovim putem Vas obavještavamo da plato Kovači predstavlja specfičan prostor sa građevinsko-saobraćajnog aspekta u smislu
kanalisanja neprekinutih saobraćajnih tokova. Name, ulica/lokalna cesta Kovači se naslanja na ulicu Kasima Dobrače (postoji iscrtan pješački prelaz), te je saobraćajnica na kojoj se odvija dvosmjerni saobraćaj i predstavlja glavni/prioritetni saobraćajni smjer (GSS-prioritetni saobraćajni nsmjerovi i to iz ulica: Abdesthana, Halilbašića, Jekovac, Očaktanum, Džinina i Širokac, dok nasatav ulice Kovači u smislu glavnog saobraćajnog smjera predstavlja ulica/lokalna cesta Ploča. U građevinsko-saobraćajnom smislu, naročit problem predstavlja čvorno mjesto ulica Ploča, Kovači, Širokac i jekovac na kojem se sučeljava četiri saobraćajna pravca sa dvosmjernim režimom odvijanja saobraćaja, te kao takav u poprečnom profilu navedene raskrsnice geometrijski , saobraćajno i nivelaciono nije uređen. Temeljem naprijed navadenog, kompletan plato Kovača u smislu geometrijskih elemenata, raskrsnica u nivou zahtjeva posebnu nalaizu u svrhu kanalisanja saobraćaja, odnosno izradu Projekta/Elaborata pješačkog i motornog saobraćaja na platou ulici Kovači, a koji bi podrazumjevao izradu razdjeljenih ostrva (ostrva za pješake,trouglasta ostrva, razdjelna ostrva itd.). u tom pravcu potrebno je posebno istaknuti da čitav lokalitet platoa Kovači na kojem je zastor kolovozne konstrukcije izrađen od kamene granitne kocke prestavlja dio ambientalne prostorne cjeline zaštićenog područja, gdje bi sveobuhatno iscrtavanje horizontalne signalizacije na određeni način oskrnavilo ovaj lokalitet. Također, kako je već rečeno zastor kolovozne konstrukcije na predmetnom lokalitetu čini kamena granitna kocka koja kao takva značajno skraćuje vijek trajanja iscrtane horizontalne signalizacije. Iz navedenih razloga predmetnu inicijativu ne smatramo opravdanom. Pored navedenog, na čitavom lokalitetu postoje trotoari koji su namjenjeni isključivo za odvijanje pješačkog saobraćaja (lijeva strana na platou Kovači posmatrano iz pravca ulice Kasima efendije Dobrače).
Ujedno napominjemo da horizontalna saobraćajna signalizacija i posebni objekti na cesti (tzv. ležeći policajci ) ne bi trebali da budu jedina mjera/sredstvo putem koje bi se vozači usmjeravcali da voze prilagođenom brzinom, a posebno cijeneći činjenicu da je odredbama člana 43. Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH (Službeni glasnik BiH broj6/06, 75/06, 44/07, 84/09, 48/10, 18/13, 8/17 i 9/18) propisano je da je svaki vozač dužan da brzinu kretanja prilagodi osobinama i stanju puta, vidljivosti, preglednosti, atmosferskim prilikama, stanju vozil ai tereta, gustini saobraćaja, saobraćajnim znacima i drugim saobraćajnim uslovima, tako da se vozilo može blagovremeno zaustaviti pred svakom peprekom koju pod navedenim uslovima može predvidjeti.
Općinski načelnik Općine Stari Grad
Newsletter
KONTAKT
prihoda otvoren u PRIVREDNA BANKA d.d. SARAJEVO - 1010000071133630