Stari Grad: od sutra u funkciji Centralni registar matičnih knjiga


Građani će moći preuzeti rodni list, uvjerenje o državljanstvu, izvode iz knjiga vjenčanih i umrlih, na jednom od šaltera u Općini Stari Grad

U Općini Stari Grad građani će od sutra moći preuzeti izvode iz svih matičnih ureda na nivou Federacije BiH, bez obzira na mjesto rođenja, odnosno upisa. Zahvaljujući Centralnom matičnom registru FBiH, građani će moći preuzeti rodni list, uvjerenje o državljanstvu, izvode iz knjiga vjenčanih i umrlih, na jednom od šaltera u Općini Stari Grad, a bez obzira na to gdje su rođeni, odnosno u kojem matičnom uredu su upisani.
“Svi upisi moraju biti verifikovani od stane matičnog ureda koji je vlasnik podataka. Ukoliko podaci u izvodu nisu tačni, građani moraju izvršiti ispravku u matičnoj općini, a ne mogu to učiniti u Općini Stari Grad,” naglasila je Hidajeta Kadrić, pomoćnica načelnika za opću upravu.
Govoreći o Zakonu o matičnim knjigama, Kadrić je dodala da su usvojene i izmjene i dopune ovog Zakona prema kojima će se, kada Zakon stupi na snagu, upisi novorođene djece vršiti prema mjestu prebivališta majke, bez obzira gdje je dijete rođeno. U praksi to znači, da se novorođenčad u Sarajevu više neće upisivati samo u Općini Centar kao što je to bilo do sada, nego u općini koja se vodi kao mjesto prebivališta njihove majke. Također, izmjene Zakona predviđaju i da se upis smrti od sada vrši prema mjestu prebivališta umrlog lica, a ne prema mjestu smrti, što će svakako donijeti nove obaveze uposlenicima matičnih ureda.
Služba za opću upravu Općine Stari Grad prethodnih mjeseci je radila pojačanim intenzitetom i pružila veliki broj usluga građanima.
 

Hidajeta Kadrić, pomoćnica načelnika za opću upravu

“Naša Općina se nalazi na takvom mjestu da većina građana upravo ovdje vrši ovjere dokumenata jer su im u blizini druge ustanove, na primjer škole, fakulteti i drugo. Građanima u prilog ide i naše radno vrijeme koje je do 18:00 sati. U periodu od 20. maja do 20. juna u šalter sali je izvršeno 38.000 ovjera dokumenata i 8.000 legalizacija potpisa, a to je baš puno posla,” pojašnjava Kadrić. Osim toga, 235 građana zatražilo je upravnu pomoć, a 30 ih je zatražilo pristup informacijama. Stari Grad bilježi i povećan broj vjenčanja u ovom periodu, tako da ih je u prethodnom mjesecu bilo 62.
U cilju lakše komunikacije između građana i uposlenika Šalter sale, do kraja ovog mjeseca bit će instalirani uređaji za upravljanje redovima čekanja. Ovi uređaji bit će podrška za sedam šaltera za rad sa strankama, a građani će po dolasku u Šalter-salu preuzimati listiće sa rednim brojem. Očekuje se da će na ovaj način biti izbjegnute gužve i duga čekanja.

Objavljeno: 15 Jula, 2014