Građani zainteresovani za osnivanje ugostiteljske ili neke druge djelatnosti, izdavanje smještajnih kapaciteta i slično, često su nezadovoljni administrativnim procesima i količinom dokumentacije koja im se traži za navedeno. Kako bi građanima olakšali, u Općini Stari Grad smo nastojali pojednostaviti procedure, a rokove svesti na minimum.
Jedna od nedoumica sa kojom se građani, kako pravna tako i fizička lica, često susreću je kako pokrenuti ugostiteljsku djelatnost, otvoriti ljetnu baštu, fast-food, vršiti izdavanje soba, stanova i slično. Ono što je važno da građani znaju je da za ove djelatnosti, moraju ispunjavati i tzv minimalno-tehničke uslove, a postupak se odvija na sljedeći način:
Zainteresovani podnose zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjavanju minimalno-tehničkih i drugih uslova za obavljanje određenih djelatnosti općinskoj Službi za privredu. Veoma je važno da uz predaju zahtjeva građani dostave kompletnu dokumentaciju jer, u tom slučaju Komisija za utvrđivanje ispunjavanja propisanih uslova izlazi na teren najkasnije u roku od TRI dana, čime se postupak znatno ubrzava.
Šta podrazumijeva kompletna dokumentacija
Dokumentacija koju je potrebno predati različita je u zavisnosti od toga da li su pravna ili fizička lica, kao i da li se radi o obavljanju određenih djelatnosti, osnivanju ugostiteljske djelatnosti ili izdavanju smještajnih kapaciteta. Primjera radi, najviše dokumentacije pripremaju fizička lica koja žele osnovati ugostiteljsku djelatnost, ali to iz razloga što se moraju osigurati svi uslovi za sigurnost unutar objekta, zaštitu gostiju i uposlenika, ali i normalno odvijanje svakodnevnog života okolnih stanara. Pa, tako neki od uslova koje je potrebno ispuniti i dokumentovati su: da su primijenjene mjere zaštite od požara, zaštite od buke, pregled elektro-instalacija, mjere zaštite na radu i slično.
Detaljan pregled dokumentacije koju je potrebno dostaviti uz zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjavanju minimalno-tehničkih i drugih uslova za obavljanje određenih djelatnosti pogledajte:
- Zahtjev za izdavanje odobrenja za osnivanje ugostiteljske djelatnosti
- Zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih i drugih uslova za obavljanje određenih djelatnosti
- Zahtjev za izdavanje rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih i drugih uslova za izdavanje smještajnih objekata u domaćinstvu
Kada Komisija izlazi na teren
I da rezimiramo, građani ove zahtjeve sa kompletnom dokumentacijom predaju u Službi za privredu gdje ih voditelj postupka provjerava. Ukoliko je dokumentacija potpuna prosljeđuje se Komisiji za utvrđivanje ispunjavanja propisanih uslova za obavljanje određenih djelatnosti. U roku od tri dana od prijema zahtjeva, Komisija izlazi na teren, pregleda predmetni objekat, sačini zapisnik i isti, uz dokumentaciju, dostavi Službi za privredu. Na osnovu dostavljenog zapisnika Služba za privredu izdaje odgovarajuće rješenje.
Ukoliko dokumentacija koju stranke predaju nije kompletna, Služba za privredu zatražit će od stranke upotpunu dokumentacije i za to odrediti rok od osam dana. Po upotpuni dokumentacije postupa se isto kao što je gore navedeno, ali ako stranka ne postupi u navedenom roku, nadležna služba za 15 dana izdaje rješenje kojim se zahtjev odbija.
(Napominjemo da se ovo odnosi samo na ispunjavanje minimalno-tehničkih uslova, dok je za eventualno postavljanje ljetne baste, objekata i slično potrebno imati i druge saglasnosti, kao što su za zauzimanje javne površine, urbanistička saglasnost i drugo – u zavisnosti od djelatnosti)
Objavljeno: 4 Septembra, 2019