Iseljeno 37 zakupaca zbog neplaćanja duga za poslovne prostore – od 2009. naplaćeno preko 54 miliona maraka zakupnina


Dnevni red sedme sjednice Općinskog vijeća Stari Grad, koja je zakazana u utorak 30. maja, sadrži tačku koja se tiče dugovanja korisnika poslovnih prostora, čiji je vlasnik Općina Stari Grad. Upravo su ti prostori najznačajniji ekonomski resurs kojim Općina raspolaže, jer generišu više od 60% neporeznih vlastitih prihoda, odnosno prihoda na koje Općina može direktno uticati svojim aktima – odlukama.  U periodu od 2009. do 2016. godine naplaćeno je ukupno 54.310.025 KM (sa PDV-om) po osnovu zakupnine poslovnih prostora.

Općina Stari Grad je jedna od rijetkih općina koja se može pohvaliti velikim brojem poslovnih prostora kojima upravlja i gazduje. S druge strane, način sticanja pojedinih poslovnih prostora, njihova starost odnosno devastiranost nakon rata ali i kasnije, veoma često kompleksni i neriješeni imovinsko-pravni odnosi, doprinose i mnoštvu problema koji karakterišu ovu oblast poslovanja.

Ipak, najveći problem predstavlja ukorijenjena nedisciplina zakupaca po pitanju ispunjavanja ugovorne obaveze, odnosno neredovno plaćanje zakupnine za poslovne prostore koje koriste. U prilog ovoj činjenici do sredine 2015. godine išao je i zakonodavni okvir koji je za naplatu dugovanja predviđao sudsko utuživanje i sudsko iseljenje zakupaca, ali su ti sporovi trajali godinama i najčešće rezultirali nemogućnošću naplate. Na zahtjev i inicijativu Općine Stari Grad, Skupština Kantona Sarajevo je 07.10.2015 godine usvojila Zakon o izmjenama i dopunama zakona o zakupu poslovnih zgrada i prostorija. Stupanjem na snagu ovog Zakona, Općina je konačno dobila mogućnost i instrument (iseljenje iz poslovnog prostora) da uvede reda i natjera pojedine zakupce da počnu poštivati odredbe potpisanih ugovora.

U 2016. godini iseljena 22 zakupca, ove godine još 15

S tim u vezi tokom 2016. godine iseljeno je 22 zakupca, sklopljeno 35 ugovora o preuzimanju duga i zaključeno 40 sporazuma o plaćanju duga na rate.

U periodu od januara do sredine maja tekuće godine iseljeno je 15 poslovnih prostora, sklopljeno 13 ugovora o preuzimanju duga i isti uplaćen, kao i 55 sporazuma o plaćanju duga na rate koji su potpisani ili u toku potpisivanja. Ipak, prioritet za Općinu Stari Grad je naplata potraživanja, dok je iseljenje  krajnje sredstvo koje prethodi dugotrajnim sudskim postupcima za naplatu duga, koji su u pravilu krajnje neizvjesni

 

U tabelama u prilogu dato je stanje evidentiranih dugovanja pojedinih zakupaca na dan 03.05.2017.godine.

 

Prva tabela obuhvata spisak svih aktivnih zakupaca odnosno zakupaca koji koriste poslovne prostore i kojima se uredno vrši fakturisanje sa dugom od jedne (1) zakupnine i više.

Druga tabela obuhvata spisak svih aktivnih zakupaca sa dugovanjima četiri mjesečne zakupnine i više sa opisom preduzetih mjera na naplati evidentiranih dugovanja .

Sljedeće dvije tabele se odnose na evidentirani dug pasivnih zakupaca odnosno dugovanja pravnih i fizičkih lica koja su u glavnoj knjizi trezora knjiženi kao sumnjiva i sporna potraživanja. Ova potraživanja se odnose na zakupce kojima se trenutno ne fakturiše i koji su u najvećem broju davno iseljeni iz poslovnih prostora, ali su pritom ostala evidentirana potraživanja koja su predmet višegodišnjih sudskih sporova i čija je naplata krajnje neizvjesna. Nakon što se iscrpe sva pravna sredstva utuživanja, iznosi za koje se potvrdi da se ne mogu naplatiti, biće predmet otpisa. Do tada moraju ostati u ovoj evidenciji.

Sljedeća tabela sadrži spisak zakupaca kojima se fakturišu zakupnine u iznosu od 1,00KM po m2.

 

Pogledajte kompletan materijal.

Objavljeno: 26 Maja, 2017