Direktna komunikacija sa građanima od ključnog je značaja za funkcionisanje lokalne zajednice

Komunikacija sa građanima, direktna ili putem komunikacijskih kanala kao što su mediji i društvene mreže, od ključnog je značaja za dobro funkcionisanje jedne lokalne zajednice. Kroz razgovor sa građanima ili njihove direktne poruke najbolje se stvara slika realnog stanja i njihovih potreba. Upravo zbog toga, općinski načelnik mr Ibrahim Hadžibajrić insistira na tome da su sve općinske službe i administracija servis građanima, te da im uvijek moraju biti na raspolaganju. Nalogom općinskog načelnika u Općini Stari Grad Sarajevo otvoreni su brojni kanali komunikacije, a to se posebno moglo vidjeti tokom prošle godine i krize uzrokovane pandemijom korona virusa. Otvoren pristup građanima i stalno prisustvo na terenu omogućili su pravovremeno djelovanje.

 

Prijemi stranaka na otvorenom

Od augusta do oktobra prošle godine na terenu su održani “Prijem stranaka na otvorenom” za građane svih 16 mjesnih zajednica. Ovakav način komunikacije sa građanima nastao je usljed donošenja odluke o ograničenom kretanju stranaka u općinskoj zgradi, zbog pandemije korona virusa. Kako bi se općinske službe ‘približile’ građanima i rješavale njihove probleme na licu mjesta, skoro dva mjeseca rađeni su prijemi na otvorenim površinama, trgovima, spotskim igralištima, školskim dvorištima itd.

Svi građani koji su se odazvali pohvalili su ovakav način komunikacije i opredjeljenje općinskog načelnika i općinskih službi da izađu među građane i saslušaju njihove probleme. Prijemima se odazvalo oko 1.000 građana. Veliki broj zahtijeva riješen je po hitnoj proceduri, dok su kompleksniji zahtjevi razmotreni za uvrštavanje u budžet za 2021. godinu.

 

Razgovori za sekretarima mjesnih zajednica

Početkom 2020. godine, a prije izbijanja pandemije korona virusa, općinski načelnik mr Ibrahim Hadžibajrić nastavio je svoju dugogodišnju praksu obilaska svih mjesnih zajednica i održavanja zborova građana. Ovim sastancima prisustvovali su i njegovi najbliži saradnici koji su na licu mjesta odgovarali građanima na brojne upite. No, kako su uvedene mjere o ograničenom broju osoba koje mogu boraviti u zatvorenom prostoru, nađeni su drugi načini za komunikaciju, poput prijema na otvorenom. Istovremeno, sekretari mjesnih zajednica nastavili su sa svojim redovnim zadacima.

Tokom 2020. godine, sekretari šesnaest mjesnih zajednica Općine Stari Grad primili su 16.160 stranaka u prostorijama Mjesnih zajednica. Problematika zbog koje su se građani obraćali je raznovrsna, a sekretari su evidentirali svaki zahtjev i prosljeđivali nadležnim službama ili drugim institucijama. Održano je 12 zborova građana, 54 sastanka Savjeta mjesnih zajednica, te brojne druge sastanke.

Sekretari mjesnih zajednica su prošle godine uputili 1.675 dopisa, izašli 3.157 puta na teren, izdali 192 potvrde, 920 kućnih listi, 43 odjave i 84 prijave iz mjesnih zajednica.

 

Komunikacija putem medija i društvenih mreža

Općina Stari Grad može se pohvaliti izuzetno razvijenim stepenom komunikacije sa građanima putem medija i društvenih mreža. Prema statistici za 2020. godinu, općinska FB stranica imala je 10 miliona pregleda i trenutno je prati 58.000 ljudi. Istovremeno, na Instagramu Općina ima 3.000 pratilaca.

Naše objave u prošloj godini su putem drugih medija i društvenih mreža imale preko 28 miliona pregleda (mediatoolkit servis).

Napisali smo i objavili putem općinske web i FB stranice više od 1.000 tekstova/saopćenja. Objavljena su i distribuirana četiri broja općinskog biltena „Starogradski haberi“.